Stuutekeer

de dagelijkse prentenstroom

Gentse Feesten vanuit een nieuw perspectief

with 7 comments

Onderstaande prent is het resultaat van een nieuwe spruit: de smeerkaasdoosgaatjescamera! Hoe ie er precies uitziet laat ik nog even aan uw verbeelding over. Ik kan alvast vertellen dat je er heuse panoramabeelden mee kan schieten op kleinbeeldfilm. Door een kleine constructiefout is er een zwarte band zichtbaar beneden, maar dat euvel is reeds opgelost. Kinderziektes, he… Ondanks de vervormingen waar dit cameraatje niet vies van is kan u zeker de plaats van het (on)heil herkennen!

Gentse Feesten

Omdat de standaard 450 pixels brede prent hier ietwat pietepeuterig uitvalt heb ik een grotere versie online gezet: klikken op de prent, dus! Het beeld is allesbehalve scherp: Ik had gehoopt dat deze constructie op het water geen krimp zou geven tijdens de minutenlange belichting, maar niets is minder waar: hoe meer volk, hoe meer vreugde, en ook hoe meer bewegingen en trillingen. Ook het water deed z’n best om zoveel mogelijk beweging te genereren. Niet getreurd, wie op zoek is naar de ultieme scherpte moet zich niet inlaten met gaatjesfotografie 🙂

Written by stuutekeer

september 18, 2007 bij 10:14

7 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi!

    Mirthe

    september 18, 2007 at 10:42

  2. Wat gaan ze (je) nog allemaal uitvinden ?! Smeerkaasdoosgaatjescamera… LOL !

    brecht

    september 19, 2007 at 5:45

  3. Hihi, wel, er staat nog een andere ‘uitvinding’ in de steigers: mijn vorige grootformaatgaatjescamera was nooit een echt succes, maar nu ziet ’t er naar uit dat de metalenkoekjesdooscamera echt wel gebruikt gaat worden voor 4x5inch en 13x18cm platen. Wordt vervolgd!

    stuutekeer

    september 19, 2007 at 7:19

  4. Schitterend hoe je de sfeer zo mooi kan overbrengen met een onscherpe foto. Trouwens een grote kans dat de onscherpte mede door mij is teweeggebracht. Waarvoor excuses 🙂

    Pieter

    september 19, 2007 at 10:49

  5. Hehe, misschien moet ik u er wel voor bedanken in de plaats 🙂

    stuutekeer

    september 19, 2007 at 11:08

  6. Onscherpte hoeft niet bepaald ‘slecht’ te zijn 😉 .

    Tim Freh

    september 19, 2007 at 3:32

  7. Heel leuk! 🙂

    bruisch

    september 19, 2007 at 8:00


Plaats een reactie